Magazyn komiksowy (1998-2018). Kontakt: ziniolzine@gmail.com

środa, 15 września 2010

Kibicujemy (18)

Autor: Dominik Szcześniak Ósma wybiła! Jak w każdy roboczy dzień tygodnia, zapraszam do kibicowania komiksiarzom! Mobilizowania ich do pracy, wspierania w trudzie rysowania, wymyślania pomysłów, czy pisania scenariuszy! Badania wykazały, że najlepszy dzień mają ci, którzy zawsze z rańca kibicują komiksiarzom. Kibicuj i Ty!
Dzisiaj zaglądamy do komiksowni Tomka Kleszcza. Oto jak, czym i w czyim akompaniamencie produkuje kolejne plansze "Kamienia przeznaczenia"...

Mój warsztat: rysuję
na zwykłym papierze do ksero ołówkiem technicznym, potem nakładam tusz rapitografami. Potem skan, i do photoshopa, gdzie kładę cienie. Od zarania, kiedy chwyciłem się rysowania na początku lat 90. stosowałem kartki a4, ale w trakcie prac nad "Kamieniem" przerzuciłem się stopniowo na a3 - można więcej wepchnąć :) Wspomagam się głównie zdjęciami - przy rysowaniu takich elementów jak samochody i broń - oraz książkami, które posiadam. No i oczywiście internet. Niby to wszystko takie proste, ale ile człowiekowi zajęło żeby samemu do tego dojść, to masakra.

Muzy słucham zawsze, nie jestem w stanie bez tego rysować, a że rmf powoduje we mnie niekontrolowaną agresję więc radio odpada, raczej ciężkie, ekstremalnie ciężkie i śmiertelnie ciężkie brzmienia, hehe.


Jeśli o scenariusze chodzi, do krótkich opowiastek rysuje z głowy raczej, natomiast w przypadku kamienia, który jest nieco poważniejszą pracą pozwoliłem sobie na stworzenie w miarę dokładnego scenopisu, bo - przyznaję się - nie mam talentu pisarskiego i nie jestem w stanie stworzyć kompletnego scenariusza, ale komiks mam w głowie w postaci filmu, więc jakoś to pcham do przodu.


W trakcie pisania tego mini-przewodnika słuchałem "Knives exchanging hands" z płyty Hiatus, gdyby ktoś miał ochotę spróbować się zmierzyć.


Ciąg dalszy nastąpi...


Autorem grafiki tytułowej akcji społecznej "Kibicujemy komiksiarzom" jest Wojciech Stefaniec.

Brak komentarzy: