Magazyn komiksowy (1998-2018). Kontakt: ziniolzine@gmail.com

czwartek, 8 września 2011

Kibicujemy (202)

Autor: Maciej Pałka Kibicujcie komiksiarzom! Dziś przesłuchujemy znanego tu i ówdzie Brzoza!

Drużyna Niesamowitych Cweli znów na Ziniolu! Tym razem pokażemy zajawkę kręgosłupa naszego Zina oraz porozmawiamy o współpracy. Główną historią w zeszycie będzie “Etiuda Rewolucyjna”, która rozbita na trzy rozdziały przedstawia kanoniczne losy naszych bohaterów, którzy po przegranej Wojnie na bitwach komiksowych otrząsną się z pyłu porażki, by stanąć twarzą w twarz z nowym zjebaństwem.

Od początku stawialiśmy na kolaborację, tak więc plan był prosty, stworzyć trzyczęściową historię - początek, rozwinięcie, zakończenie. A kiedy już wspólnie wyłuskaliśmy z naszych głów fabułę, podzieliliśmy się nią jak opłatkiem. Każdy otrzymał swoją robotę i tak oto - ja zająłem się pierwszą częścią historii, Skarża drugą, a trzecią narysowaliśmy wspólnie. Moje szkice zostały wyobracane przez zdezelowane piórko Skarży. To jednak nie był koniec pracy. Trzeba było jeszcze zwieńczyć naszą pracę oblewając komiks rastrami.

Okładka powstała na podobnej zasadzie - wymieniliśmy się tylko rolami. Skarża dostarczał mi szkice okładki oraz wypełnił obrazek kolorami, a ja ze szkiców zmontowałem napis i lineart.

Keft jednak nie jest jednak tylko i wyłącznie naszym dziełem. Do tworzenia numeru zaprosiliśmy ludzi którzy wraz z nami stworzyli Drużynę - Kordiana, Panraca oraz Zbroja. Efektem innej kolaboracji jest komiks w formie Bitwy Komiksowej. Skarża i Zbroj na pięciu stronach realizują swój wspólny scenar jeszcze z czasów “Wojny” na Bitwach Komiksowych. Z kolei Kordian pocisnął komiks pod mój scenariusz.

Ciąg dalszy nastąpi...
Autorem grafiki tytułowej akcji społecznej "Kibicujemy komiksiarzom" jest Wojciech Stefaniec.

Brak komentarzy: