Magazyn komiksowy (1998-2018). Kontakt: ziniolzine@gmail.com

sobota, 31 sierpnia 2013

Pokaż ścianę! (03)

Pokazujcie swoje ściany! Pochwalcie się grafikami, planszami komiksowymi, obrazami, jakie na nich wiszą. Jeśli kolekcjonujecie oryginalne plansze i trzymacie je zabezpieczone w szufladach - uwolnijcie je! Pacnijcie na ściankę, zróbcie fotę, niech inni też zobaczą. Takie cuda nie mogą przecież zostać nieujawnione!
Dzisiaj swoją szczególną ścianę przedstawia Jacek Ystad Jastrzębski. Kilka słów i zdjęć od niego znajdziecie poniżej. 
Pokażę wam jedną ścianę. Wyłacznie jedną, bo reszta zastawiona jest regałami. Niestety nie jestem w stanie zrobić zdjęcia konkretnie całej ścianie, bo nie jestem w stanie się aż tak daleko wycofać. 
Główne miejsce na ścianie zajmuje duży obraz o wymiarach 104 x 140 cm przedstawiający krzyż na polanie autorstwa Filipa Myszkowskiego. Pod koniec października wybraliśmy się z chłopakami z ATY do Poznania odwiedzić Filipa w celach czysto rozrywkowych. W pewnym momencie mój wzrok przykuł duży zielony obraz wiszący nad telewizorem. Spodobał mi się tak bardzo, że po powrocie do domu stwierdziłem, że muszę go mieć. Kilka wymian maili i po jakimś czasie obraz mógł w końcu zawisnąć na ścianie. 

Obok niego wiszą dwie kolejne prace 
Temat tego obrazu może być większości znany. Wygląda jak "Tajemnica i melancholia ulicy" (Giorgio de Chirico). Z dwiema małymi różnicami - zamiast ludzkich postaci widać postacie kotów. Różni się też osobą autora. Autorem tej wersji jest Krzysztof "Prosiak" Owedyk. Dlaczego zainteresowałem się tym obrazem? Ludzie znający twórczość Prosiaka mogli zauważyć, że autor musi lubić ten obraz - można go znaleźć wkomponowanego w jedną stronę komiksu wydanego w 2007 przez kulturę gniewu "Ósma czara".
Etapy powstawanie tego obrazu można znaleźć na blogu Prosiaka.

Powyżej znajduje się oryginalny obraz autorstwa Filipa Myszkowskiego znajdujący się na tylnej okładce komiksu "Eryk Ostatni Szrama 2". Pamiętam, że pierwszy raz chciałem kupić ten obraz około 5 lat temu. Filip z różnych powodów się nie zgodził, ale był na tyle miły, że wysłał mi wtedy skan w bardzo dobrej jakości. Tak więc wydrukowałem go i powiesiłem na ścianie. Oczywiście co jakiś czas trułem dupsko Filipowi, pytałem, nagabywałem. I w końcu - jakoś w połowie kwietnia tego roku - banalny wydruk musiał zejść ze ściany i zrobić miejsce oryginalnej pracy. 
Jak widać ściana zdążyła się skończyć, ale bok regału jest również dobrym, miejscem do zagospodarowania. 
Zmieściły się tam dwie prace 
Kolejny kot. Można się domyśleć, że to kolejny Prosiakowy obraz. Ogólnie nie przepadam za kotami, ale ten konkretny mnie dosłownie urzekł. Jego również można znaleźć u Krzyśka na blogu. Mam jeszcze pochowane dwa obrazy Prosiaka. Niestety nie jestem w stanie ich zbyt mocno wyeksponować. Nie zmienia to faktu, że co chwile zdarza mi się zerknąć na aukcję "z kotami".
Poniżej wisi plansza którą kupiłem na allegro na początku 2008 roku autorstwa Daniela Grzeszkiewicza ("Mroczny Rycerz"). Pod nią w antyramie znajduje się kolejna praca tego autora -"Kraina Herzoga" - ale ze wspomnianych wyżej powodów nie mogę wrzucić jej na ścianę. 
Za figurkami na szafie kryje się kilka zapakowanych obrazów/plansz. Na pierwszym planie - Filip Myszkowski, na drugim - kolejny kot Prosiaka. 
Mam jeszcze dużo wielkoformatowych prac kilku rysowników, ale dopóki nie zdobędę większej pustej ściany będą bezpiecznie ukryte.
Autorem grafiki tytułowej akcji społecznej "Pokaż ścianę!" jest Daniel Grzeszkiewicz

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

fap fap fap

Karolina Zarębska pisze...

Bardzo fajnie napisane. Pozdrawiam.