Magazyn komiksowy (1998-2018). Kontakt: ziniolzine@gmail.com

piątek, 18 lutego 2011

Kibicujemy (124)

Autor: Maciej Pałka Kibicujcie komiksiarzom! Dziś zaczynamy trzymać kciuki za powstający album Marcina Podolca i Barbary Okrasy, którzy w komiksowie są znani również jako Kolec i Lagu. Pierwszy zabierze głos Marcin... 
Z początkiem Projektu kolec lagu to jest tak: Obserwowaliśmy się wzajemnie na digarcie, co jakiś czas jedno dało drugiemu rewelację, zostawiło komentarz, jak np. lagu mnie, kiedy napisała: „brudny róż w tle rządzi” odnośnie pomarańczowej okładki „Kapitana Sheera”. Parę razy pogadaliśmy o Panu P. czy Sheerze właśnie. Wyszło w końcu na to, że fajnie byłoby zrobić coś razem. Tak dokładnie to napisałem 22 grudnia: „Musimy coś razem zrobić.”, a lagu odpisała: „A więc zróbmy coś.” 
Nie było rady – wzięliśmy się do roboty. 
3 stycznia skonsultowałem scenariusz z Robem, współscenarzystą „Kapitana Sheera”, później wysłałem go lagu. Niedługo potem dostałem projekty postaci, pierwsze plansze w szkicu, umówiliśmy się co do kolorystyki i mniej więcej określiliśmy sobie tempo prac. Zdradzę tylko, że jesteśmy raczej nienormalni. 
W naszym komiksie lagu odpowiada za szkic i kolor, ja za scenariusz, tusz i słuchanie The Kinks. Do tej pory spotkaliśmy się raz, dostałem pierwsze 10 stron do potuszowania, lagu w tym czasie projektuje kolejne plansze. Na następnym spotkaniu wymienię zaczernione strony na kolejne szkice, a lagu poprawi kolory na zwróconym materiale. Potem obróbka komputerowa i bach! będziemy mieli gotowe pierwsze strony z planowanych około 60. 
A teraz zdradzę roboczy tytuł: „Wszystko zajęte”. 
Uf. 
Jakoś w styczniu ogłosiliśmy nasz artystyczny związek na blogach, co spotkało się z ogólną akceptacją i zrozumieniem. Napisał do nas m.in. Maciej i oto jesteśmy na "Ziniolu". Będziemy wpadać tutaj co jakiś czas, myślę że na zmianę. Do każdego wpisu będziemy mieli dla Was specjalnie narysowaną grafikę licznikową. Pierwszą publikujemy już dziś:
Licznik Kolca i Lagu
Ciąg dalszy nastąpi...
Autorem grafiki tytułowej akcji społecznej "Kibicujemy komiksiarzom" jest Wojciech Stefaniec.

3 komentarze:

Daniel Gizicki pisze...

kibicuję!

Unknown pisze...

Kibicuję !

Dominik Szcześniak pisze...

Dołączam się! Kibicuję mocarnie.