Magazyn komiksowy (1998-2018). Kontakt: ziniolzine@gmail.com

środa, 24 grudnia 2014

Kibicujemy (412)

Ósma wybiła! Tym, którzy jeszcze tego nie zrobili, zalecam wykonanie kilku banalnie prostych czynności celem zrobienia kawy, po czym zapraszam do kibicowania komiksiarzom! Mobilizowania ich do dalszej pracy i wymyślania pomysłów! Badania wykazały, że najlepszy dzień mają ci, którzy zawsze z rańca kibicują komiksiarzom. Kibicuj i Ty! 
"Luba" to komiks Dawida Jezierskiego i Piotra Harmacińskiego. O czym? Dlaczego? Kiedy? O tym opowie rysownik. 
Dawid Jezierski: Koncepcja dotycząca głównej postaci narodziła się przypadkiem i w dość nietypowy sposób. Otóż pewnego dnia około roku temu w leniwy sobotni poranek, robiłem sesję zdjęciową mojej narzeczonej... W pewnym momencie postanowiłem wykorzystać sytuację i wykonać coś, co mi już od dłuższego czasu chodziło po głowie. Poprosiłem ją o założenie okrągłych okularów ("lenonek") i o upięcie koka. Retuszując zdjęcia, wybrałem kilka fotek i zacząłem na ich podstawie szkicować. Po wielu próbach i szukaniu "tego czegoś" pomysł ujednolicił się. Olśnienie... Połączenie seksownej blondynki z Kill Billem i Leonem Zawodowcem...
Skoro miałem koncepcję postaci, przyszła pora na koncepcję świata wokół niej. Postapokalipsa. Jesteśmy w okolicach roku 2150 - kraje i rządy upadają, a wiele z nich jest na skraju wyczerpania. Technologia jest pasożytem, który powoli zabija swojego żywiciela. Nasza postać osadzona jest w okolicach Nowego Meksyku, Texasu i Arizony. Świat to istne piekło. Plugastwo wylewa się na ulice i szczątki cywilizacji. Morderstwa, gwałty, sutenerstwo oraz niezliczona ilość psychopatów - najgorsze co może być. Władze robią co mogą, lecz to wciąż za mało. Wielu ludziom nie odpowiada taka niemoc ze strony służb porządku publicznego, więc zgłaszają się do spółek, które działają na własną rękę. Czyli do tak zwanych "prywaciarzy". I w takich sytuacjach do akcji wkracza Luba. Czołowy najemnik w okolicy. Jeżeli chodzi o samą akcję - skrótowo rzecz ujmując - mamy dużo krwi, czarny humor, groteskę, mroczny klimat oraz dawkę kiczu z niepozorną kobietą w roli głównej, która potrafi urządzić masarnie z niejednego miejsca. Wraz z Piotrem, który piszę scenariusz (a ja ubieram go w ilustracje) mamy w planach wydać komiks formie albumu który będzie się składał z ok. 5 epizodów po 12-18 plansz (pomijając wstęp, który będzie krótszy).
Ciąg dalszy nastąpi
Autorem grafiki tytułowej akcji społecznej "Kibicujemy komiksiarzom" jest Rafał Szłapa

1 komentarz:

Unknown pisze...

No, pięknie graficznie i ciekawie ogólnie się zapowiada. Jestem zaintrygowany. Liczę na szybkie wydanie