Autor: Maciej Pałka Kibicujcie komiksiarzom! Pora na podsumowanie naszej błyskawicznej akcji kibicowania komiksowemu wydaniu Gazety Wyborczej.
Poradziliśmy sobie! Lokalny dodatek do Gazety Wyborczej zrobiliśmy w nieco ponad tydzień. W pocie czoła nad wydaniem pracował zespół komiksiarzy w składzie: Olgierd Ciszak, Unka Odya, Marek Rudowski, Tomasz Kleszcz, Biram Ba, Rafał Szłapa, Leszek Wicherek, Artur Chochowski, Maciej Pałka, Dominik Szcześniak, Piotr Nowacki, Sebastian Skrobol, Maciej Wódz, Paweł Wojciechowicz, Michał Śledziński, Marek Turek, Karol Konwerski i Mateusz Skutnik. Efektów nie musimy się wstydzić. 60cio tysięczny nakład poszedł w świat.
Akcja była promowana spotami radiowymi i reklamami w GW. Najpierw, w środę pojawiła się zajawka w formie prezentowanego już w ziniolu paska. Dzień później reklama okupowała już całą drugą stronę czwartkowego wydania:
Gazeta Wyborcza poświęciła akcji trzy teksty:
- Jutro Gazeta będzie komiksem
- Zobacz co zmalowaliśmy
- Jak powstawała komiksowa Gazeta
W sieci pojawiły się również dwa filmiki.
Pierwszy, streszczający czwartkowy maraton nad njusami i składem gazety:
drugi, ilustrujący niesamowitą wycieczkę do drukarni po północy:
Komiksowe wydanie Gazety Wyborczej było inicjatywą o wielkim rozmachu i wyjątkowej dla polskiego komiksu skali. Zrobiliśmy trochę dobrego PRu po panikarsko rozdmuchanej w środowisku Szopęgejt i otworzyliśmy furtkę do kolejnych tego typu inicjatyw.
W komiksowie tradycyjnie, zainteresowanie (jak na skalę i wagę przedsięwzięcia) było skromne. Informację zamieściły serwisy, również Kolorowe Zeszyty wyróżniły ją jako njus tygodnia w Komix-Expressie. Recenzję napisał Daniel Gizicki a Marek Turek na swoim blogu odniósł się do ewentualnych kontrowersji związanych z logistyką.
Akcję podsumował na swoim blogu również Marceli Szpak, będący koordynatorem z ramienia biura ESK Katowice. Pozostaje więc oddać mu głos:
"Spowodowałem, że mamy w Polsce komiksowe wydawnictwo opublikowane w 60 tysięcznym nakładzie, w którym nie ma ani słowa o papieżu, Chopinie i bitwie pod Grunwaldem, są za to cycki, Batman i UFOki, czyli wszystko, co w komiksach najbardziej lubię".
Amen.
P.S.
Odnośnie Batmana wspomnianego przez Marcela:
Trudno pobić taki wyczyn, czyż nie?
Ciąg dalszy nastąpi...
Akcja była promowana spotami radiowymi i reklamami w GW. Najpierw, w środę pojawiła się zajawka w formie prezentowanego już w ziniolu paska. Dzień później reklama okupowała już całą drugą stronę czwartkowego wydania:
Gazeta Wyborcza poświęciła akcji trzy teksty:
- Jutro Gazeta będzie komiksem
- Zobacz co zmalowaliśmy
- Jak powstawała komiksowa Gazeta
W sieci pojawiły się również dwa filmiki.
Pierwszy, streszczający czwartkowy maraton nad njusami i składem gazety:
drugi, ilustrujący niesamowitą wycieczkę do drukarni po północy:
Komiksowe wydanie Gazety Wyborczej było inicjatywą o wielkim rozmachu i wyjątkowej dla polskiego komiksu skali. Zrobiliśmy trochę dobrego PRu po panikarsko rozdmuchanej w środowisku Szopęgejt i otworzyliśmy furtkę do kolejnych tego typu inicjatyw.
W komiksowie tradycyjnie, zainteresowanie (jak na skalę i wagę przedsięwzięcia) było skromne. Informację zamieściły serwisy, również Kolorowe Zeszyty wyróżniły ją jako njus tygodnia w Komix-Expressie. Recenzję napisał Daniel Gizicki a Marek Turek na swoim blogu odniósł się do ewentualnych kontrowersji związanych z logistyką.
Akcję podsumował na swoim blogu również Marceli Szpak, będący koordynatorem z ramienia biura ESK Katowice. Pozostaje więc oddać mu głos:
"Spowodowałem, że mamy w Polsce komiksowe wydawnictwo opublikowane w 60 tysięcznym nakładzie, w którym nie ma ani słowa o papieżu, Chopinie i bitwie pod Grunwaldem, są za to cycki, Batman i UFOki, czyli wszystko, co w komiksach najbardziej lubię".
Amen.
P.S.
Odnośnie Batmana wspomnianego przez Marcela:
Trudno pobić taki wyczyn, czyż nie?
Ciąg dalszy nastąpi...
Autorem grafiki tytułowej akcji społecznej "Kibicujemy komiksiarzom" jest Wojciech Stefaniec.
Ilustracje użyte w tekście są autorstwa Leszka Wicherka. Scenariusz do reklam jest autorstwa Dominika Szcześniaka.
Ilustracje użyte w tekście są autorstwa Leszka Wicherka. Scenariusz do reklam jest autorstwa Dominika Szcześniaka.
5 komentarzy:
takimżem podekscytowany tą zagrywką środowiskowo komiksową iżem muszę tylko oklasky oklasky oklasky! musicie mieć chłopy satysfakcję żeście iśćie zmalowaliście!acha i chwala ESK-a.!.I GieWu.!.Iżbyten komiśkizm wyszedła spod strzechy to i ryskować będzie lżej;) Za Marcelim i Udziałowcom przed którymi chylę czoło.
"ja sie patrze, a on po godzinie rysowania ma dopiero narysowana jedna reke...omatkoboska...nie ma szans...nie zdaza"
@Turu Kogo cytujesz?
naocznych swiadkow 8)
ludzie z GW mieli lekka schize zanim zobaczyli efekt koncowy :)
Wiem :)
Był hardkor, ale wszystko wskazuje na to, że zrobiliśmy dobre wrażenie.
Starałem się trzymać fason!
Prześlij komentarz