Magazyn komiksowy (1998-2018). Kontakt: ziniolzine@gmail.com

poniedziałek, 2 czerwca 2014

Kibicujemy (399)

Ósma wybiła! Tym, którzy jeszcze tego nie zrobili, zalecam wykonanie kilku banalnie prostych czynności celem zrobienia kawy, po czym zapraszam do kibicowania komiksiarzom! Mobilizowania ich do dalszej pracy i wymyślania pomysłów! Badania wykazały, że najlepszy dzień mają ci, którzy zawsze z rańca kibicują komiksiarzom. Kibicuj i Ty!
W poprzednich odcinkach: Znany komiksowy rysownik i scenarzysta, Sławomir Lewandowski w pocie czoła pracuje nad "Prestidigitatorem", ale w międzyczasie nie zasypuje gruszek w popiele i w archiwach odnajduje zakurzonych "Pancernych". Zastanawiając się, czy drukować, pyta o zdanie dwie zamieszkujące w swoim ciele osobowości. Co one na to? Czy komiks ujrzy światło dzienne jeszcze w czerwcu? I jaką rolę w tym wszystkim odgrywa Nick Cave? O tym i o owym - teraz, tutaj, mocno, autor. Jest też i okładka.
Sławek Lewandowski: Grzebusiowałem sobie jakiś czas temu w komputerze, przeglądając rzeczy z zamierzchłej epoki – czyli coś, w co nie zaglądałem już baaaaardzo długo. Znalazłem skarby – Janerki płytę DOBRANOC, Nicka Cave'a teledysk STAGGER LEE – petarda nie z tej ziemi – a jeszcze większą petardą jest interpretacja numeru NICKA w wykonaniu MIKOŁAJA WOUBISHETA z przeglądu piosenki aktorskiej miasta Wrocław roku 2008. Mikołaj wymiata!!! Kto nie widział – wchodzi na youtube i podziwia . Znalazłem też wiele innych cudów muzycznych i plastycznych które odmłodziły mnie trochę – na chwilkę – wspomniałem sobie, ile lat miałem, gdy się nimi zachwycałem – chyba byłem wtedy fajnym, zachwyconym pierdołami gówniarzem.
Znalazłem też komiks – PANCERNI – zapomniany,sponiewierany brzydkim rysunkiem i kiepskim skanem komiks, który ubawił mnie, gdy przeczytałem go sobie po wielu latach ponownie.
− Stary co ty robisz? Drukować takie coś?
- O co ci chodzi ?
- Przecież to jest g....!!!
- Może dla Ciebie. Dla mnie to jest sztuka !!!
Pojawił się wewnętrzny dialog – kłótnia dwóch osobowości mieszkających w jednym ciele.
− To nie ma nic wspólnego ze sztuką – to jest BOHOMAZ.
− Głupi jesteś!
− Nie! To Ty jesteś głupi !
− Ty jesteś głupi!
− Ty…
− Nie! To Ty...
I tak dalej. Oni się pokłócili, a ja – ten trzeci z całej tej dwójki – śmigłem bokiem, bo już nie mogłem słuchać tego, co oni tam pitolą – i postanowiłem wcielić w życie staropolskie przysłowie – "Gdzie dwóch się kłóci, tam trzeci drukuje". STAGGER LEE by to drukował.
A po wydrukowaniu władowałby cztery kule w łeb drukarzowi .
DOBRANOC.

Ciąg dalszy nastąpi.
Autorem grafiki tytułowej akcji społecznej "Kibicujemy komiksiarzom" jest Marcin Rustecki

Brak komentarzy: