Magazyn komiksowy (1998-2018). Kontakt: ziniolzine@gmail.com

środa, 2 maja 2012

Patronujemy: Gala nagród PSK i bitwa komiksowa

W tym roku Nagrody Polskiego Stowarzyszenia Komiksowego zostaną rozdane po raz trzeci. Uroczysta gala rozdania nagród odbędzie się w sobotę (12 maja) w Salonie Gier (al. Armii Ludowej 13) o godz. 20. Nagrody za rok 2011 zostaną przyznane w pięciu kategoriach: Najlepszy komiks zagraniczny wydany w Polsce, Najlepszy polski komiks, Najlepszy rysownik, Najlepszy scenarzysta, oraz w nowej kategorii – Najlepszy komiks on-line.

Oto nominacje w poszczególnych kategoriach:

Najlepszy komiks zagraniczny wydany w Polsce:
Lincoln 1, O. Jouvray, J. Jouvray, A.C Jouvray, Mroja Press 2011
Pinokio, Winshluss, kultura gniewu 2011
Stuck Rubber Baby, H. Cruse, Centrala 2011
Trzy palce, R. Koslowski, timof comics 2011

Najlepszy polski komiks:
Czasem, G. Janusz, M. Podolec, kultura gniewu 2011
Rewolucje 6: Na morzu, J. Szyłak, M. Skutnik, timof comics 2011
Scientia Occulta, R. Sienicki, Ł. Okólski, Mroja Press 2011

Najlepszy rysownik:
Tony Sandoval (Wybryki Xinophixeroxa)
Mateusz Skutnik (Rewolucje 6)
Wojciech Stefaniec (Szelki)
Benedykt Szneider (Diefenbach)
Winshluss (Pinokio)

Najlepszy scenarzysta:
Grzegorz Janusz (Czasem, Tymczasem)
Rich Koslowski (Trzy palce)
Winshluss (Pinokio)

Najlepszy komiks on-line:
366 kadrów (D. Wojda)
Bears of war (M. Śledziński)
Boli blog (Au)
Głosy w mojej głowie (M. Łazowski) 

Poza galą rozdania nagród PSK, główną atrakcją komiksowego wieczoru w Salonie Gier będzie bitwa komiksowa i raperska. Bitwa przeprowadzona zostanie na sprzęcie Wacoma przy współpracy sklepu iMad. W trakcie bitwy i po niej przygrywać będą DJ Graphic i DJ Novel, a o 22:30 wystąpi zespół Żelazna Brama.

18 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Parafrazując klasyka: nominacje są tendencyjne. Zabrakło co najmniej kilku ciekawych nazwisk, które nie miały szczęścia opublikowania przez "jednych słusznych" wydawców. Szkoda...

Jan Sidorownin pisze...

Cóż... może za rok się załapię... Gratuluję nominowanym i trzymam kciuki za wszystkich!

Maciej Pałka pisze...

Jak zwykle ból doopki u anonima :/

Anonimowy pisze...

Raczej ból pałki :)

P.S. Rozumiem, że Egmont miał nieco gorszy rok, ale przecież są też inni wydawcy niż nominowani - np. Mucha, Strefa Komiksu, Hanami czy Egmont właśnie. To że wydawani przez nich autorzy mieszkają daleko i raczej nie pofatygowaliby się na lokalną imprezę w jakiejś tam Warszawie nie jest żadnym wyjaśnieniem.

Maciej Pałka pisze...

Zgadzam się w 100% ALE wypada się podpisać. W przeciwnym razie wychodzi tradycyjne anonimowe "znowu mnie nie nominowali".

Unknown pisze...

Nominacja Bearsów to jakiś żart. Serio.

Anonimowy pisze...

Macieju, o to walczyli nasi przodkowie (oprócz oczywiście "wolności naszej i waszej") abyśmy mieli możliwość wyrażania szczerych opinii bez konieczności legitymowania się np. partyjną legitymacją ;) Uwierz lub nie ale zapewniam Cię, że jestem nikim więcej niż tylko zagorzałym wchłaniaczem historyjek obrazkowych oraz okazjonalnym trollem/anonimem.

Natomiast bardzo mnie dziwi, że szacowna kapituła odpowiedzialna za nominacje nie zechciała dostrzec co najmniej kilku tytułów/autorów, które na to zasługiwały, a które nie pochodzą z zaklętego kręgu konwentowych przyjaciół (choć wyróżnienie dla pozycji z "Centrali" jest miłym, choć niestety drobnym akcentem). Tym samym trzy wydawnictwa (a faktycznie dwa) znów same sobie wręczą nagrody usiłując dodatkowo promować tylko swoje produkty...

arcz pisze...

To ja proponuję wstępować w szeregi PSK i przy corocznych typowaniach i nominacjach podać jedyne słuszne i właściwe tytuły/autorów i kto wie, może kolesiostwo zwróci też na nie uwagę.

Anonimowy pisze...

"Jedyne, słuszne" już zostały wytypowane i dlatego też mój udział w tym szacownym gronie jest najzwyczajniej zbędny.

Maciej Pałka pisze...

Niestety, nie mam złudzeń co do popularności komiksu w Polsce a w środowisku siedzę nie od dziś. Z doświadczenia wiem, że anonimowy ból doopki to domena niedopieszczonych kolegów przybijających na konwentach piątkę.

O PSK napisałem wiele i nie raz. Z PSK nie jest mi po drodze. Ich wewnętrzne nagrody są mi totalnie obojętne. Nominowanym jednak gratuluję bo to miłe wyróżnienie.

Tomek pisze...

No to ja sobie nieanonimowo napiszę, drogi Macieju, daj żyć anonimom, ja sam mam czasem ochotę to czy tamto powiedzieć, ale nie mówię żeby nikogo nie obrazić, po drugie troche racji w wypowiedzi anonima jest, nieważne kto się tam kryje, po trzecie anonimie zrozum, imprezy nakręcają ZNANE nazwiska, jak wygra jeden czy drugi bolek z wioski spoza głównego kręgu dawno utartych gwiazd, nikogo nie będzie to interesowało. Tak mi się wydaje. Pzdr T

Maciej Pałka pisze...

Tomku, nie rozumiem. Dlaczego boisz się, że kogoś obrazisz? Za słowo prawdy obrazić się może tylko jakaś miernota. Lepiej schować się za anonimem i liczyć, że nie wychylając się kiedyś też wejdziesz do "wewnętrznego kręgu"? To hipokryzja.

Oczywiście, że w wielu anonimach jest sporo racji ale jak dla mnie sam brak odwagi cywilnej autora jest dyskredytujący. Ot, donosiciel, życzliwy itp GTFO!

Komediant pisze...

No a ja po przeczytaniu "Lincolna" też mogę powiedziec że nominacja do najlepszego komiksu to żart. I ból doopki poniekąd.

Tomek pisze...

Może dlatego, że przy tak wąskim ryneczku jak się komuś ze szczytów władzy podpadnie, to można już nie wypłynąć, a ja cały czas liczę na 5 minut sławy ;] Wchodzenie do wewnętrznego kręgu a nazwisko kojarzone z czymś konkretnym to różne rzeczy, ale jak się zostanie okrzykniętym takim czy owakim przez wypowiadanie swoich poglądów, to potem może być ciężko. Pozatym, ogólnie zawsze uważałem, że jak ma się coś komentować, to na plus, dlatego zazwyczaj poglądów negatywnych nie wyrażam, narzekaczy Ci u nas dostatek.

Maciej Pałka pisze...

Tomku, podobnie jak Ty myśli jeszcze niejeden kolega, któremu później się anonimowo ulewa. I to jest przykre.

Anonimowy pisze...

Niech zatem będzie na Twoje Macieju:

Obiekcje wobec takich, a nie innych działań szacownego gremium nominujących zgłosiłem ja - Waldemar Nosowski (konta google nie posiadam). Zadowolony? Choć wciąż obstaje przy prawie do anonimowości wypowiedzi.

robwajler pisze...

Zastanawia mnie nierówna liczba nominowanych w poszczególnych kategoriach - trzy polskie komiksy, cztery zagraniczne, pięciu rysowników, trzech scenarzystów. Pewnie tak wyszło przy głosowaniu, że do brakujących miejsc byłoby za dużo kandydatów.

Mnie osobiście brakuje kilku kategorii - wydawnictwo, tłumacz, ziny. Zwłaszcza jeżeli chodzi o ziny, to w 2011 roku dużo się działo.

Ale nie żeby to były kwestie, które nie dawałyby mi spac.

arcz pisze...

Rob, rozwiązanie jest proste - w niektórych kategoriach pierwszą trójkę wyłoniono bezproblemowo, natomiast w innych więcej niż 3 pozycje uzbierały taką samą ilość głosów (tzn. np były 2 pozycje na 3cim miejscu, które uzbierały tyle samo wskazań).