Magazyn komiksowy (1998-2018). Kontakt: ziniolzine@gmail.com

środa, 9 maja 2012

Kibicujemy (267)

Autor: Dominik Szcześniak
Kibicujcie komiksiarzom! O Michale Klimczyku pisał ostatnio Edinburgh Evening News. Dlaczego? Ponieważ w ramach zaliczenia na uczelnię Michał wyszedł na ulice Edynburga, wypytał ludzi o ich historie miłosne a następnie zrobił z nich komiksy i opublikował na facebooku. W Polsce znany z komiksu o Acid Drinkers, w stolicy Szkocji robi furorę. Jego akcja trwa i prawdopodobnie będzie się rozrastała. Kibicujemy Edinburgh in Love! A  teraz oddaję głos autorowi projektu: 

Sprawa jest bardzo prosta, polega na tym, że pytam ludzi mieszkających w stolicy Szkocji o ich historie miłosne, następnie przekształcam je w komiksy i publikuję na stronie Facebook, oraz jako ulotki i plakaty street art. Na początku byli to tylko moi koledzy z uczelni, ale w miarę jak sprawa zaczęła nabierać kształtów, ludzie zaczęli mi przysyłać swoje historie miłosne na stronę „Edinburgh I Love You!”. Dodatkowo, przygotowałem też kanał YouTube.
Jako twórca komiksów jestem wielkim fanem Jack’a Kirby’ego. Rysownik ten razem z Joe Simon’em w latach czterdziestych zaczął tworzyć komiks o nazwie „Young Romance”, który jak sugeruje okładka pierwszego numeru opowiadał o prawdziwych historiach miłosnych. Pomysł wydał mi się tak oryginalny i tak różny od tego, co obecnie funkcjonuje na rynku, że ja również zapragnąłem zrealizować podobny projekt. Inspiracją do tego jak to zrobić stały się dwa filmy: „Paris, je t'aime”, który miał pokazywać, że Paryż jest miastem miłości, a następnie „New York, I Love You”, o którym Star Magazine napisał: „Pięknie sfilmowany list miłosny o Wielkim Jabłku”. Myślę, że wyraźnie nakreśla to fakt, że w takim wypadku każde miasto zasługuje na swój list miłosny. 
W planach mam nawiązanie współpracy z the Scottish Storytelling Centre w Edynburgu, przeprowadzenie akcji w moim rodzinnym Krakowie, jak również zachęcam do podobnego przedsięwzięcia organizatorów Międzynarodowego Festiwalu Komiksu i Gier w Łodzi.
Ciąg dalszy nastąpi...
Autorem grafiki tytułowej akcji społecznej "Kibicujemy komiksiarzom" jest Wojciech Stefaniec.

3 komentarze:

Ystad pisze...

chyba wrzuciliście w złej kolejności te dwa kadry.

kolec pisze...

Dobra akcja! :)

Dominik Szcześniak pisze...

Ystad: nie wrzucam w liczbie mnogiej, a samodzielnie:D Kolejność nieistotna, to tylko sample, ale zmieniłem, bo faktycznie to dwa kadry po sobie.

kolec: bardzo dobra!