Magazyn komiksowy (1998-2018). Kontakt: ziniolzine@gmail.com

czwartek, 15 lutego 2018

Kibicujemy (457)

"Kibicujemy komiksiarzom" to rubryka, w której twórcy komiksowi opowiadają o tym, nad czym aktualnie pracują. Pokazują zdjęcia z placu boju, pozwalają nam zerknąć w ich szuflady i uchylają rąbka kadru lub planszy. Ziniol kibicuje komiksiarzom! Pokibicujcie z nami!

Adam Kmiołek, poza pracą nad kolejnymi częściami Białego Orła, przypuścił również atak na rynek światowy. O Redneck Karate Man już informowaliśmy. Okazuje się, że to nie wszystko. Rysownik ma jeszcze na warsztacie dwa komiksy do scenariusza Chada M. Strohla.

- Pierwszy to Ride or Die #1 - western, którego akcja toczy się podczas gorączki złota - mówi autor. - A drugi to The Strong #1. Jest już prawie ukończony. Zostały mi jeszcze dwie plansze. Komiks przejąłem po poprzednim rysowniku, który narysował 5 stron. Jest to horror w klimacie filmów Wrong Turn czy The Hills Have Eyes.

Kibicujemy tym fantastycznym planom!

Ride or Die
The Strong
Jakub Martewicz, który swego czasu ambitnie wydawał zeszytówki z przygodami Henryka Kaydana (kibicowaliśmy im w 2011 roku) w pewnym momencie zaginął w akcji, po czym wypłynął na profilu facebookowym (Jakub Martewicz - Art komiksowy - polecamy!), gdzie poczyna sobie coraz lepiej, publikując bardzo fajne plansze i kadry komiksowe.

Jakub rysuje obecnie dwa komiksy. Pierwszym z nich jest czteroodcinkowa historia z Henrykiem Kaydanem zatytułowana Droga do piekła.

"Rysując ten komiks wiedziałem, że będę chciał go delikatnie pokolorować. Zastosowałem ostrożną paletę barw, aby nie przyćmiła samych rysunków. Nie progowałem też plansz - w plamach czerni widać maźnięcia pędzelkiem z tuszem. Odkryłem, że w ten sposób plansze "oddychają" i taka wersja o wiele bardziej mi odpowiada." - pisał autor na swojej stronie na FB.

Martewicz dodał, że prawie cały komiks jest utrzymany w konwencji 6 paneli na stronę. Wszystkie cztery odcinki to komiksy nieme. Drugim z projektów autora jest Kocia Planeta.

"Kocia planeta" to zamknięty album (48 stron) i pierwotnie miał być wydany od razu cały i to drukiem, ale moje plany od tego czasu ciągle się zmieniają. Pożyjemy, zobaczymy, jak wyjdzie. W każdym razie, praca nad albumem jest naprawdę ekscytująca - każda plansza jest 2x większa niż moje dotychczasowe oryginały (format A2), co daje dobry efekt przy zmniejszeniu i pozwala na umieszczenie większej ilości detali. Jedyny minus - jeszcze nigdy stworzenie jednego komiksu nie zabrało mi tak dużo czasu (w sumie potrzeba narysować, pokolorować i otekstować 96 plansz A3)" - donosił autor na FB.

Obu komiksom Jakuba mocno kibicujemy!

Ciąg dalszy nastąpi
Autorem grafiki tytułowej akcji społecznej Kibicujemy komiksiarzom jest Piotr Nowacki

Brak komentarzy: