Magazyn komiksowy (1998-2018). Kontakt: ziniolzine@gmail.com

środa, 7 lutego 2018

Kibicujemy (451)

"Kibicujemy komiksiarzom" to rubryka, w której twórcy komiksowi opowiadają o tym, nad czym aktualnie pracują. Pokazują zdjęcia z placu boju, pozwalają nam zerknąć w ich szuflady i uchylają rąbka kadru lub planszy. Ziniol kibicuje komiksiarzom! Pokibicujcie z nami!
"Zostało mi do narysowania dziesięć stron" - ogłosił wczoraj Daniel Chmielewski. Rysowanie Ja, Nina Szubur niebawem zostanie zakończone. Zaplanowana na Festiwal Komiksowa Warszawa premiera albumu na podstawie powieści Olgi Tokarczuk nie będzie jedyną publikacją autora.
- W maju będzie miała również premierę książka Miasto Złotej z wydawnictwa Tadam, gdzie z kolei ja tylko pisałem, a ilustracje maluje Magda Rucińska - mówi Chmielewski. - Kolejna wspaniała kolaboracja, gdzie nadajemy na tych samych falach, ale gdzie Magda przedstawia pomysły, które w mojej bardzo konkretnej i przyziemnej głowie, nie mogłyby się zrodzić.
Rucińska & Chmielewski - to brzmi jak duet marzeń! Kibicujemy, wyczekując maja z niecierpliwością. Nie próżnuje również Daniel Gizicki, autor serii Farma Intelectual Life oraz scenarzysta wielu albumów opublikowanych w przeciągu ostatnich lat. Daniel obecnie zaangażowany jest w kilka projektów, których prezentację rozpoczynamy od reanimowanego trupa, który leżał martwy od kilkunastu lat!
- Razem z Grześkiem Pawlakiem reaktywowaliśmy wydawnictwo Celuloza, czyli jeden z szyldów, pod którym lata temu wydawałem komiksy swoje i innych autorów - mówi Gizicki. - Celuloza ma być typowym projektem DIY, gdzie wszystko robimy sami. Na początek chcemy wydać zeszyt Centrum wszechświata - historię SF, która powstała jako wynik udziału Grześka w poznańskiej odsłonie projektu 24h comics day (ja uczestniczyłem zdalnie). W tym samym czasie premierę powinien mieć dodatkowy albumik dla fanów kreski Grześka. Ponadto w ramach Celulozy chcemy wydawać inne tytuły, zarówno wznowienia naszych (i współpracowników) komiksów, które ukazywały się w zinach i antologiach (i nie są już  dostępne) oraz nowe rzeczy. 
To nie jedyna wspólna akcja komiksowa płodnego duetu.
- Pracujemy z Grześkiem także nad serią Mercy, która jest bardzo luźną kontynuacją wątków z wydanej 12 lat temu antologii Paronomazja. Mercy to historia kryminalna, dziejąca się w USA a konkretnie w rejonie Atlanty. Składać się będzie z czterech zeszytów/rozdziałów po 22 strony. 
Do planów Daniela i Grześka wrócimy jeszcze nie jeden raz, a tymczasem kibicujemy im w tych zacnych inicjatywach!
Ciąg dalszy nastąpi
Autorem grafiki tytułowej akcji społecznej Kibicujemy komiksiarzom jest Rafał Szłapa

Brak komentarzy: