Magazyn komiksowy (1998-2018). Kontakt: ziniolzine@gmail.com

czwartek, 29 sierpnia 2013

Kibicujemy (325)

Ósma wybiła! Tym, którzy jeszcze tego nie zrobili, zalecam wykonanie kilku banalnie prostych czynności celem zrobienia kawy, po czym zapraszam do kibicowania komiksiarzom! Mobilizowania ich do dalszej pracy i wymyślania pomysłów! Badania wykazały, że najlepszy dzień mają ci, którzy zawsze z rańca kibicują komiksiarzom. Kibicuj i Ty! 
Komiks Tomasza Grządzieli, zatytułowany "Tramwaje", powstaje! Dzisiaj na łamach kibicowania autor odpowiada na pytania czytelników, zdaje sprawozdanie z prac nad albumem oraz prezentuje gif dnia! Posłuchajcie i popatrzcie:
O anonimowym komentarzu następującej treści: "Na miejscu autora zgłosiłbym się do któregoś z przedsiębiorstw transportowych. Fajnie byłoby przejechać się tramwajem z wnętrzem ozdobionym tego typu shortami."
Pffffffffff...taaa. Myślałem, czy nie zgłosić się z tym np. do Urzędu Miasta Gdańsk. W końcu cały komiks toczy się w Gdańsku. Fajnie by było dostać jakąś dotację i promocję. Ale kto to zorganizuje? Nie ja. Nie mam do tego głowy, w dodatku jestem leniwy. Jestem tym typem człowieka, który chce mieć święty spokój. Chcę narysować komiks, dać go wydawcy, żeby zajął się całą resztą i od razu zabrać się za kolejny projekt.
Poza tym, w tym komiksie tramwaje rozjeżdżają ludzi i demolują pół Gdańska. Nie wiem, czy taki ZTM wyłożyłby na to pieniądze. 
O tym, na jakim etapie są prace nad komiksem
Obecnie w kolorze jest dwadzieścia na sto stron komiksu. Nie mogę się już doczekać, aż skończę "Tramwaje". Pomysły w mojej głowie wyczaiły, że nadszedł moment na wybranie jednego z nich na kolejny album i obecnie toczą wojny podjazdowe.
Jestem w trakcie szukania pracy, więc mam masę wolnego czasu. Dzięki temu mogę skupić się na kolorowaniu. Jeśli nie wpadnę pod samochód, to mam nadzieję skończyć "Tramwaje" do końca roku (a może i szybciej) i wydać je na kolejnej Komiksowej Warszawie.
Ciąg dalszy nastąpi
Autorem grafiki tytułowej akcji społecznej :Kibicujemy komiksiarzom" jest Krzysztof Małecki

6 komentarzy:

Maciej Pałka pisze...

@Spell Tak. Jasne. Wydawca zrobi za Ciebie wszystko... Niestety to nierealne. Wszystko musisz zrobić sam.

Jarek Obważanek pisze...

Maciej nie przesadzaj.

Maciej Pałka pisze...

Zastanawiam się, który wydawca coś dla mnie zrobił poza wydaniem komiksu... W najlepszym przypadku dał możliwość posługiwania się marką. Tylko tyle i aż tyle.

Jarek Obważanek pisze...

Od innych autorów słyszałem co ino.

Anonimowy pisze...

Dziękuję za odpowiedź szanowny Autorze :)

Może pewnego dnia jednak zmienisz zdanie. Bo to byłoby autentycznie dobre urozmaicenie wnętrz naszych tramwajów. Niekoniecznie musiałyby to być plansze z przygotowywanego albumu, ale w podobnym klimacie, choć z nieco stonowanym, mniej drastycznym humorem. Kasę tego typu instytucje wciąż mają niezłą więc byłoby się o co bić (o ile oczywiście byłbyś zainteresowany). Ale ok; nie napieram, a na album czekam. Pozdrawiam :)

Spell pisze...

Macieju, pewnie źle to ująłem, ale pisząc "wydawca zajmie się całą resztą" miałem na myśli po prostu wydanie komiksu. Nawet nie śnię, że będzie za mnie biegał i załatwiał europejskie granty :D.
Mój błąd.