Magazyn komiksowy (1998-2018). Kontakt: ziniolzine@gmail.com

czwartek, 15 sierpnia 2013

Kibicujemy (315)

Ósma wybiła! Tym, którzy jeszcze tego nie zrobili, zalecam wykonanie kilku banalnie prostych czynności celem zrobienia kawy, po czym zapraszam do kibicowania komiksiarzom! Mobilizowania ich do dalszej pracy i wymyślania pomysłów! Badania wykazały, że najlepszy dzień mają ci, którzy zawsze z rańca kibicują komiksiarzom. Kibicuj i Ty! 
Dzisiaj na finiszu prac pokibicujemy Łukaszowi Turkowi, znanemu do tej pory przede wszystkim z działalności wydawniczej (założył wydawnictwo Ważka). Łukasz wziął się również za tworzenie komiksów autorskich. O jednym z nich, zatytułowanym "Rodzina pana Szenka" przeczytacie poniżej:
Koncept pomysłu powstał podczas warsztatów komiksowych, które miałem okazję prowadzić przez ponad pół roku. Awangardowy styl 6-,7- oraz 8-latków urzekł mnie do tego stopnia, że postanowiłem spróbować „przejąć” taki sposób prowadzenia kreski. Doszło w końcu do tego, że dzieciaki uznały mnie za „kradzieja” i orzekły, że rysuję gupio;). 
Zaś postać Szenka jako męża i ojca rodziny, prowadzącego własny parabank to postać, którą nosiłem w głowie od dłuższego czasu. W skrócie: chodziło mi o to, żeby tzw. lichwiarz był postacią pozytywną, który dba o swoją rodzinę, a która z kolei nie docenia jego zaangażowania. Jak to w życiu bywa, scenariusz się trochę zmodyfikował. Scenariusz naszkicowałem według wzoru podesłanego mi przez Lucka ale i tak w trakcie rysowania z jednej planszy zrobiły się dwie, zaś dialogi były wielokrotnie poprawiane.  A coś takiego jak storyboard …hmm, no cóż.;) 
Dzisiaj jestem prawie pewny, że ten komiks będzie miał 36 stron. Czytelnika może wkurzyć brak konsekwencji prowadzenia grafiki, ale to zawdzięczam dzieciakom. Olew oraz swoboda, uproszczenia, łamanie wszelkich możliwych zasad perspektyw, „głowonogizm” i umiejętności liternicze…to rzeczy nie do podrobienia, ale obecny efekt mnie zadowala. I tak oto jestem właściwie na finiszu "Rodziny pana Szenka". Zostało mi dopracowanie warstw, zabawa kolorem, wpisanie tekstu tam gdzie dotąd jeszcze tego nie zrobiłem;) i właściwie wsio. 
Acha, za cholerę nie mogę wymyślić okładki.
Ciąg dalszy nastąpi
Autorem grafiki tytułowej akcji społecznej "Kibicujemy komiksiarzom" jest Krzysztof Małecki

Brak komentarzy: