Magazyn komiksowy (1998-2018). Kontakt: ziniolzine@gmail.com

czwartek, 2 września 2010

Kibicujemy (09)

Autor: Dominik Szcześniak


Ósma wybiła! Jak w każdy roboczy dzień tygodnia, zapraszam do kibicowania komiksiarzom! Mobilizowania ich do pracy, wspierania w trudzie rysowania, wymyślania pomysłów, czy pisania scenariuszy! Badania wykazały, że najlepszy dzień mają ci, którzy zawsze z rańca kibicują komiksiarzom. Kibicuj i Ty!

Maciej Pałka
nie próżnuje - zakończył prace nad składem "Scen z życia murarza", finiszuje również z "Laleczkami", których pierwsza edycja ukazała się kilka lat temu. Druga będzie bardziej podrasowana. Czym Maciej zaskoczy posiadaczy oryginalnych riso-"Laleczek"? Oddaję mu głos:


Co prawda czytelników, którzy mają pierwsze wydanie na pewno nie ma wielu, bo to był mały nakład (chyba 80 sztuk), ale nie powinni czuć się oszukani.

Komiks będzie wydany lepiej niż poprzednio. Nie będzie to zin, tylko profesjonalna albumowa (zeszytowa) publikacja. Narysowałem nową, elegancką okładkę. W środku też jest sporo zmian. Oprócz materiału z pierwszej edycji jest 27 dodatkowych stron. Z tego 20 to nowe plansze narysowane specjalnie do tej "ostatecznej" wersji. Fabularnie, został rozwinięty jeden wątek, który w pierwszej wersji był ledwo zarysowany. Tu ukłony należą się Bartkowi Sztyborowi, który mi wiele pomógł na etapie scenariusza (napisał klamrę spinającą stare "Laleczki" z nowelkami do scenariuszy Daniela Gizickiego i Irka Mazurka). W dodatku całość podpimpowałem i ujednoliciłem graficznie. Zmieniłem literki, czytelność układu paneli i gdzieniegdzie dodałem szarości. Starych rysunków nie poprawiałem, ale zdecydowanie je odświeżyłem. Można powiedzieć, że to jest zupełnie inny komiks. Właśnie go po raz kolejny przeglądam, po raz ostatni szukając kiksów i przyznam się, że podoba mi się efekt. Mam nadzieję, że czytelnikom lubiącym postapokaliptyczny splatterpunk "Laleczki" również przypadną do gustu.

Komiks właśnie "się" składa. Rozmawiałem ostatnio z wydawcą i powinniśmy wyrobić się z drukiem na MFK.


Ciąg dalszy nastąpi...


Autorem grafiki tytułowej akcji społecznej "Kibicujemy komiksiarzom" jest Wojciech Stefaniec.

Brak komentarzy: