Magazyn komiksowy (1998-2018). Kontakt: ziniolzine@gmail.com

czwartek, 14 stycznia 2016

Zapowiedzi 2016: Wydawnictwo Komiksowe

Co dla swoich czytelników zaplanowało Wydawnictwo Komiksowe na najbliższy rok? O tym opowiada Wojciech Szot. Na początek jednak kilka faktów:

1. Najlepiej sprzedającym się komiksem Wydawnictwa Komiksowego w 2015 roku była "Ekspedycja" - dodruki, nakład powyżej 10 tysięcy.

2. Komiks "Tutaj" powinien być dostępny w przyszłym tygodniu. Wydawnictwo jest już w posiadaniu pudełek - pozostało pakowanie.

3. Pierwszymi wydanymi w 2016 roku komiksami Wydawnictwa Komiksowego będą "Rani", "Local" i "Azymut".

Wojciech Szot: Mój główny plan na 2016 rok to zaskakiwanie czytelników, dlatego - w przeciwieństwie do lat poprzednich - zapowiedzi będziemy ujawniać na miesiąc-dwa przed premierą. Zaproponujemy Wam kilkadziesiąt świetnych tytułów, z czego najważniejsza będzie kolekcja komiksów Arta Spiegelmana ("W cieniu nieistniejących wież", "Breakdowns", "Maus", "Co-mix"), ale w naszym portfolio znajdziecie sporo zaskoczeń z różnych komiksowych światów. Co ważne, wrócimy do kilku przerwanych serii i spróbujemy je - z waszą mam nadzieje pomocą - kontynuować. Dla mnie tytułem, który najbardziej chcę byście poznali - a jak znam rynek to jest to trudna do sprzedania "rzecz" - jest "Azymut" Lupano i Andreae. Taka moja osobista perełka, co nie znaczy, że pozostałe tytuły są jakoś "słabsze". Nie - będą zaskoczenia z najwyższej półki.

Trzymamy kciuki za realizację planów!

1 komentarz:

Agnes pisze...

Maus!
A z tym nieujawnianiem na razie tytułów to nie chęć zrobienia niespodzianki, a spokojniejsza głowa, gdy zdarzy się jakaś obsuwa.