Magazyn komiksowy (1998-2018). Kontakt: ziniolzine@gmail.com

czwartek, 5 września 2013

Kibicujemy (330)

Ósma wybiła! Tym, którzy jeszcze tego nie zrobili, zalecam wykonanie kilku banalnie prostych czynności celem zrobienia kawy, po czym zapraszam do kibicowania komiksiarzom! Mobilizowania ich do dalszej pracy i wymyślania pomysłów! Badania wykazały, że najlepszy dzień mają ci, którzy zawsze z rańca kibicują komiksiarzom. Kibicuj i Ty! 
Emeryci-piraci gotują się do abordażu nadjeżdżającego z naprzeciwka tramwaju
Prace nad "Tramwajami" postępują. Czy Tomasz Grządziela komiksowo-tramwajową bibliografię ma w jednym palcu? Jaki wpływ wywarły na niego "Opowieści tramwajowe" pod redakcją Tomasz Kontnego?
O "Opowieściach tramwajowych" opowiedział mi chyba Kajetan Wykurz (nie jestem pewien, pamięć u mnie nietęga), na którymś z festiwali komiksowych. "Jak to... to jest już komiks o tramwajach? I to antologia?" Mina mi tęgo zrzedła. "I to nie byle kogo, ale śmietanki polskiego komiksu?". Byłem wtedy chyba jakoś tak w 3/4 szkicu całego komiksu. Kajetan zaproponował, że prześle mi PDFa komiksu, ale odmówiłem. Było za późno na zmiany w moim komiksie, a tylko zepsułbym sobie humor, gdybym zaczął szukać analogii w obu dziełach. 
Jak tylko wróciłem z festiwalu, wygooglowałem "Opowieści tramwajowe". "Niech to szlag...
...mają nawet piratów na okładce. Ja też mam piratów w komiksie!" Trochę się podłamałem, ale prac nie przerwałem. Od tamtej pory unikam "Opowieści...". Nawet ich nie czytałem, żeby nie psuć sobie humoru. Koniec końców wątpię, żeby było dużo podobieństw między oboma pozycjami. Nawet moi "piraci" to po prostu emeryci, którzy opanowali tramwaj, bo byli zmęczeni tym, że młodzi ludzie zajmują im miejsca siedzące. I przy okazji ubrali się jak piraci. 
Chętnie jednak przeczytam "Opowieści tramwajowe" po wydaniu "Tramwajów".
Ciąg dalszy nastąpi
Autorem grafiki tytułowej akcji społecznej "Kibicujemy komiksiarzom" jest Piotr Nowacki

Brak komentarzy: