Magazyn komiksowy (1998-2018). Kontakt: ziniolzine@gmail.com

piątek, 1 maja 2015

Kibicujemy (416)

Ósma wybiła! Tym, którzy jeszcze tego nie zrobili, zalecam wykonanie kilku banalnie prostych czynności celem zrobienia kawy, po czym zapraszam do kibicowania komiksiarzom! Mobilizowania ich do dalszej pracy i wymyślania pomysłów! Badania wykazały, że najlepszy dzień mają ci, którzy zawsze z rańca kibicują komiksiarzom. Kibicuj i Ty!
Kuba Ryszkiewicz, znany kibicom ziniolowej rubryki z projektu "Cel shading" rysowanego przez Mariannę Strychowską odpowiada na pytania odnośnie komiksu "Nie przebaczaj", który jest... tym samym komiksem, który po liftingu już niebawem - bo podczas Festiwalu Komiksowa Warszawa - pojawi się drukiem.
Okładka komiksu - rys. Marianna Strychowska
Od 'Cel shading" po "Nie przebaczaj" - skąd ta zmiana tytułu?
KR: "Cel shading" to tytuł, który bardzo lubiłem - po pierwsze, miał zagwarantować, że nikt nie będzie komiksu traktował jako jakkolwiek wiarygodne źródło historyczne i dzięki temu chciałem uniknąć wszelkich posądzeń o niewierność faktom i tak dalej. Tytuł miał wskazywać na uproszczenie, branie w nawias, a do tego gdzieś tam nawiązaniem do Tarantino i gier video, więc same plusy. Jednak przeważająca większość osób nie podzielała mojego entuzjazmu tytułem, więc i ja zacząłem się nad nim zastanawiać. Pomysłów było kilka, ale "Nie przebaczaj" jest mocne, a na dodatek kojarzy się z wieloma rzeczami, które mnie kręcą, więc tak już zostało. 
Rozmowy z wydawcami nie wypaliły i dlatego wydajesz własnym sumptem? 
Rozmowy z wydawcami z jednej strony poległy, z drugiej nie. Koniec końców okazało się, że nikt nie chce wydawać niepełnej historii - argumenty, jakie padały były tak przekonujące, jak ulotne. Postanowiłem powiedzieć sprawdzam - początkowo chciałem wypuścić pierwszą część w Internecie i potem spróbować zebrać pieniądze na drugą, ale za namową Łukasza Mazura postanowiłem wydać część pierwszą. Wciąż mam nadzieję, że całość wydana zostanie przez jedno z wydawnictw i jak rozumiem, są na to spore szanse. Wiele też zależy od tego, jak komiks zostanie odebrany.
Czy Twoja działalność edytorska zamknie się na tych dwóch albumach, czy może już nabrałeś ochoty na więcej?
Przed nami około 100 stron drugiego epizodu, nad którym prace dopiero ruszają. Mam nadzieję, że nie potrwa to dużo dłużej niż rok, ale i tak ciężko mi teraz planować kolejny komiks. Poza nim kręcę mój inny projekt "Póki śmierć nas nie rozłączy", a bardzo chciałbym też ruszyć w tym roku krótki metraż "Moja wina". 
Gdzie będzie można kupić komiks podczas FKW i czy planujesz dystrybucję przez sklepy specjalistyczne. 
Na FKW będzie można kupić komiks na stoisku "Małych inicjatyw wydawniczych" (325/G), gdzie będę posiadywał. Na pewno będzie w Centrum komiksu i w Gildii, a gdzie jeszcze, to mam nadzieję wiedzieć w najbliższych dniach.
Rys. Marianna Strychowska
Ciąg dalszy nastąpi
Autorem grafiki tytułowej akcji społecznej "Kibicujemy komiksiarzom" jest Wojciech Stefaniec  

Brak komentarzy: