Magazyn komiksowy (1998-2018). Kontakt: ziniolzine@gmail.com

środa, 22 lutego 2012

Kibicujemy (253)

Autor: Dominik Szcześniak Awantura 2.0 pojawi się już na Bydgoskiej Sobocie z Komiksem w ostatnią sobotę marca. dzisiaj mamy dla Was okładkę magazynu, wykonaną przez Krzysztofa Krisa Różańskiego oraz kilka słów od niego.
Okładka (wersja jeszcze nieostateczna) autorstwa Krisa
Kiedy Panowie z ATY zaproponowali nam odkopanie "Awantury" (z cmentarzyska polskich magazynów komiksowych) i wypuszczenie na światło dzienne tego tytułu w nowej, jednorazowej odsłonie, wypłynął m.in. temat okładki.

Za aprobatą Andrzeja Janickiego (niezastąpionego redaktora naczelnego) oraz Inwestorów, tym razem padło na mnie. Nareszcie!

To, że mogłem zaprojektować okładkę do "Awantury 2.0" uważam za przejaw sprawiedliwości dziejowej [:)]. Dotychczas żadna z moich prac nie zdążyła przyozdobić magazynu w jego krótkim życiu. Wtedy tylko Andrzejowi Janickiemu i Jackowi Michalskiemu udało się uświetnić fronty 4 numerów swoimi ilustracjami. Nikt z nas nie przypuszczał wówczas, że przygoda z "Awanturą" tak szybko się skończy.

Ale wystarczyło, że odczekałem cierpliwie 20 lat i proszę, dostałem swoją szansę!

Ciąg dalszy nastąpi...
Autorem grafiki tytułowej akcji społecznej "Kibicujemy komiksiarzom" jest Wojciech Stefaniec.

4 komentarze:

Anonimowy pisze...

Swietna! Szlag! będzie w środku?

Kris pisze...

Musi.

Anonimowy pisze...

Mam nadzieję, że mimo wszytko nie będzie to jednorazowa inicjatywa.

Anonimowy pisze...

jestem ciekaw czy autorzy udźwigną wagę wyzwania, którego się podjęli. moim zdaniem będzie z tym ciężko. stara awantura była pod każdym względem świetnym magazynem komiksowym, janicki, birek i michalski w swoim złotym okresie, nie sądzę, żeby dzisiaj udało im się zrobić tak dobre prace. chociaż, kto wie... oczywiście chciałbym się mylić